WSKAZÓWKI DO ĆWICZEŃ PROJEKTOWYCH KOLEJE
TRAMWAJE
DROGI
MOJA GALERIA PRZEJAZDÓW LINKI TEMATYCZNE Galerie przejazdów Podkarpackie przejazdy Producenci nawierzchni STRAIL Verkehrsysteme WPS Mirosław Ujski BODAN WPS Bogucice WPS Suwałki Sibet S.A. Kielce Przepusty ViaCon Polska
|
WARUNKI TECHNICZNE PROJEKTOWANIA
Zasady projektowania nowych przejazdów i modernizowania istniejących określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury I Rozwoju z dnia 20 października 2015 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic z drogami i ich usytuowanie (D.U.2015.1744) Klasyfikacja przejazdów i przejść:
Warunki dotyczące projektowania dróg na przejazdach i na dojazdach do nich Kształtowanie pochyleń podłużnych drogi Kształtowanie pochyleń poprzecznych jezdni Wymagania stawiane nawierzchni drogowej w obrębie przejazdu
Warunki dotyczące projektowania linii kolejowych w obrębie przejazdów Odwodnienie torowiska na przejeździe (drenaże podłużne, warstwy odsączające, warstwy odcinające) Kształtowanie torów w łuku poziomym w obrębie przejazdu Wymagania stawiane nawierzchni kolejowej w obrębie przejazdu
Idź do rozdziału: warunki techniczne - nawierzchnie drogowe - odwodnienie przejazdów - źródła NAWIERZCHNIE DROGOWE NA PRZEJAZDACH
ZASADNICZE RODZAJE KONSTRUKCJI NAWIERZCHNI DROGOWEJ NA PRZEJAZDACH
Nawierzchnie gumowe
Nawierzchnie betonowe
Idź do rozdziału: warunki techniczne - nawierzchnie drogowe - odwodnienie przejazdów - źródła ODWODNIENIE PRZEJAZDÓW
Jezdnia na przejeździe oraz podtorze w obrębie przejazdu powinny być dobrze odwodnione. Pobocza powinny mieć wymagany spadek, aby nie tamować swobodnego odpływu wód opadowych. Odwodnienie w obrębie torowiska kolejowego powinno być wykonane przez zastosowanie pod nawierzchnią drogową przepuszczającego wodę podłoża oraz warstwy filtracyjnej z sączkami pod nawierzchnią kolejową. Rowy boczne i górne powinny mieć pochylenie dna nie mniejsze niż 0,1% i przekroje dostateczne do odprowadzenia wód opadowych. Jeśli zachodzi konieczność przeprowadzenia ścieku wodnego wzdłuż toru lub drogi , należy wykonać przepusty. Powinny być one wykonane z rur lub prefabrykatów prostokątnych żelbetowych. Ścianki wlotów i wylotów przepustów powinny być równoległe do osi drogi lub kolei.
RYSUNEK POGLĄDOWY, NIE TRAKTOWAĆ GO JAKO WZORCA !!!!
Idź do rozdziału: warunki techniczne - nawierzchnie drogowe - odwodnienie przejazdów - źródła ŹRÓDŁA
Idź do rozdziału: warunki techniczne - nawierzchnie drogowe - odwodnienie przejazdów - źródła
UWAGI Pliki do przeglądania lub pobrania:
Aby przejść na stronę pobierania proszę wpisać hasło dostępu i nacisnąć OK. Materiały do pobrania są przeznaczone wyłącznie dla studentów IL PW a hasło udostępnia prowadzący przedmiot.
Przykłady rozwiązań projektowych można znaleźć również:
Idź do rozdziału: warunki techniczne - nawierzchnie drogowe - odwodnienie przejazdów - źródła
|
Copyright
© 2002 Żurawski Stanisław All rights reserved |